In societatea contemporana promovarea este un concept cheie asociat atat companiilor cat si persoanelor publice care doresc sa-si creasca in mod constant traficul de pe propriul site. Metamorfozarile din zona de marketing, transpunerea in mediul a promovarii dar si medierea relatiilor comerciale au devenit in zilele noastre practici recurente care implica un nivel ridicat de competitivitate. Fiecare companie isi lanseaza cate un site in zona ei de activitate, aspect care este concretizat si de catre competitorii acesteia.
In mediul online nu mai vorbim doar despre competitori la nivel local, ci despre sute de alte website-uri care vin sa ofere clientilor produse sau servicii similare la preturi de necombatut. Cum te poti face remarcat in aceasta mare de pagini web interactive si relevante? Aceasta este o intrebare la care specialistii in servicii seo incearca sa raspunda prin sistematizarea strategii complexe de marketing.
In cadrul acestui articol vom evidentia importanta optimizarii pentru motoarele de cautare dar si cativa pasi esentiali pentru configurarea acesteia. Totalitatea informatiilor sunt destinate publicului larg, celor care doresc sa afle mai multe despre seo si despre avantajele care decurg din acestea.
SEO ca si componenta a strategiei de marketing
In timp ce foarte multe companii au fost axate pe crearea de publicitate platita pentru a veni in intampinarea utilizatorilor din mediul online, specialistii au realizat constant recomandari despre impactul seo asupra indexarii in Google. Ce trebuie sa faci ca business-ul tau sa ajunga pe primul loc? Desi reteta pare a fi la prima vedere una complexa, imbinand elemente si notiuni de natura tehnica cu primirea de consultanta din partea unei agentii, in realitate intelegerea algoritmilor dar si a nevoilor clientilor sunt elemente primordiale de la care sa plecati. In momentul in care ai lansat pe piata un business, cu siguranta ai urmat anterior pasi pentru selectarea domeniului de activitate, corelarea competentelor personale cu potentialul afacerii dar si calcularea unor indicatori financiari pe o perioada mai lunga de timp. Probabil diagrama Gantt te-a ajutat in acest sens, bineinteles alaturi de cateva studii de piata care au reflectat posibile interactiuni ale produselor tale cu clientii.
In momentul in care doresti sa te lansezi si in mediul online, toate aceste informatii sunt necesare intr-un audit seo. Partea de audit nu evalueaza doar functionabilitatea site-ului, in cazul in care detii unul, ci este despre mijloacele de promovare utilizate pana in prezent, despre intelegerea domeniului in care activezi si a segmentarii pietei. Instrumentele seo vin sa se plieze pe aceste realitati, sa optimizeze site-ul intr-un mod bidimensional. Pe de o parte, se au in vedere algoritmii Google care indexeaza paginile si continuturile acestora, iar pe de alta parte, se doreste ca utilizatorul sa identifice rapid informatiile de care are nevoie pe site-ul tau. Specialistii seo vor manageria intregul proces pentru ca tu sa beneficiezi in timp de rezultate fezabile.
Servicii seo profesionale
„M-am documentat sistematic despre ceea ce inseamna seo si consider ca sunt pregatit sa-mi optimizez singur site-ul.” Din motive de natura financiara, multe companii constientizeaza importanta seo pentru propriul business si aleg sa produca la nivel intern schimbarile de care site-ul are nevoie. In cazul in care compania nu detine un specialist in aceasta ramura de activitate, implementarea strategiei devine un act dificil, cu putine rezultate in timp.
Colaborarea cu o agentie specializata bine sa completeze toate golurile identificate la nivelul paginilor, atat cele de natura arhitecturala cat si cele care vizeaza calitatea imaginilor si a continuturilor. Ceea ce dorim noi sa subliniem este faptul ca, SEO realizat profesionist conduce iminent la rezultate si la aspectul profesional al website-ului. Este suficient sa introduci cateva cuvinte cheie sau sa comanzi articole din zona de copywriting. Totul este mult mai complex iar anumiti pasi facuti in mod incorect (de exemplu, cei din zona black hat SEO) pot crea consecinte ireversibile precum inchiderea site-ului.
In plus…
Printre principalele avantaje care decurg din colaborarea cu agentie seo se numara cresterea traficului, proeminenta brandului si rezilienta acestuia, accentul pe user experience dar si functionabilitatea permanenta, in parametrii optimi, a website-ului. Trebuie sa te gandesti ca esti in permanenta alaturi de clienti si de cei care te viziteaza in mediul online iar pentru a face totul ca la carte, colaboratorii din zona seo iti vor recomanda sa implementezi si un chatbot, o metoda eficienta de a conversa prin intermediul unor raspunsuri predefinite. Astfel, clientii vor resimti atentia companiei pentru experientele lor de cumparare si vor fi mai receptivi la mesajele pe care tu le transmiti.
Angajat specialist sau colaborare cu agentie?
SEO este un domeniu in continua expansiune care creeaza o resursa umana specializata pe piata. Importanta acestor servicii creste odata cu nivelul tot mai mare de conectivitate al utilizatorilor si implicit, din sporirea numarului de site-uri functionale. Consideram ca un angajat intr-o companie pe zona seo poate valorifica o serie de beneficii dar in acelasi timp, poate exclude din vedere elemente esentiale ale planului de marketing. Interventia monotoniei, a sarcinilor repetitive, pot conduce la perioade in care interesul scade.
O agentie specializata in schimb, nu este alcatuita dintr-o singura persoana. Aceasta detine mai multi specialisti cu arii de competente diferite iar acest aspect dinamizeaza mediul de lucru si proiectele preluate. Costurile pentru o agentie sunt constante si pot depinde de performante, aspect pe care orice companie trebuie sa il prioritizeze.