Comertul online a reprezentat o buna rampa de lansare pentru firmele de peste tot din lume, indiferent de domeniul de activitate. Posibilitatea de a gasi, simplu si rapid, la doar un click distanta informatiile de care un utilizator are nevoie a simplificat interactiunea dintre potentialii clienti si companiile vizate. Ultimele fenomene globale care au provocat un impact direct asupra tehnologizarii si digitalizarii a fost reprezentat de pandemie. Chiar daca implicatiile pentru sistemele de sanatate publica au fost negative, transpunerea in online a unei serii de activitati, de la cele de natura comerciala si pana la munca propriu-zisa, a fost asociata cu un impact pozitiv, de lunga durata si eficient.
Sub stindardul marketingului traditional si a promovarii aferente, companiile mici sau cele care nu erau lansate in online pana atunci, au constientizat importanta activitatii din mediul online, atat pentru medierea contactelor cu clientii, cat si pentru actul de vanzare propriu-zis. Insa crearea unui website nu echivaleaza cu atragerea de noi utilizatori pe platforma.
Tehnicile pe care optimizare seo le implica sunt de natura sa evidentieze punctele forte in mod constant, sa scoata la lumina continut relevant si mai ales, sa creasca traficul organic de pe pagini.
Caror aspecte le acordam intaietate?
Exista doua mari dimensiuni de referinta pe care o agentie seo le implementeaza atunci cand realizeaza procesul de optimizare seo. In prima instanta discutam despre prioritizarea algoritmilor de cautare pentru a putea identifica cat mai rapid si indexa continuturile relevante de pe pagini. Acestia pozitioneaza site-ul in grila de cautare a Google si ofera o vizibilitate mai mare atunci cand utilizatorii cauta anumite elemente dupa cuvinte cheie.
Cea de a doua dimensiune este reprezentata de relationarea cu clientul si atragerea de noi utilizatori. Cunoasterea in profunzime a dinamicii pietei, creionarea unii arhitecturi viabile a site-ului dar si interactivitatea privesc in special modul in care un utilizator interactioneaza cu site-ul si, implicit, cu firma in sine. In cadrul acestui articol vom discuta despre importanta optimizarii seo pentru companii si modul organic de crestere a traficului. Strategia de marketing alaturi de un audit seo vor fi analizate ca pasi primari pentru demersurile de optimizare.
Optimizare seo si etapizare – importanta colaborarii cu o agentie specializata
Fiind o suma tehnici, etape si instrumente optimizarea pentru motoarele de cautare se poate realiza atat on page cat si in afara site-ului (off page). Ambele se completeaza reciproc pentru a crea o promovare non-intruziva, armonioasa si in tandem cu obiectivele strategice asumate la nivel de companie. Primul tip de optimizarea are in vedere coerenta si relevanta continuturilor de pe site dar si a elementelor de natura tehnica ce pot influenta comportamentul de cumparare al clientilor.
In acest caz ne referim la integrarea cuvintelor cheie (keyword research este un instrument fiabil pentru identificare), adrese URL relevante care sa trimita clientii pe site, nivelul de securitate si protocoale aferente, incarcarea paginilor si adaptarea dimensiunii acestora pe alte tipuri de device-uri, user experience.
La toate acestea se mai adauga si crearea de legaturi prin link-uri pentru pagini, imagini calitative si sugestive, titluri si subtitluri care sa atraga utilizatorul pentru lectura, fonturile integrate. Agregarea tuturor acestor elemente si gestionarea profesionista conduc in timp la rezultate vizibile in timp, la o pozitionare de top in cadrul cautarilor. Chiar daca initial aceste informatii pot fi usor de asimilat, punerea lor in practica necesita cunostinte aprofundate, expertiza si experienta.
SEO off-page si relevanta
Procesul de optimizare seo se poate realiza intr-un mod sistematic si prin intermediul site-ului lor externe. Ce inseamna acest lucru? Simplu! Cu cat site-ul tau este mai interactiv, de incredere si cu un trafic progresiv mai mare, cu atat blogurile care se ocupa de recenzii si recomandari vor face trimitere catre paginile tale. Insa nu toate site-urile care se ocupa cu astfel de activitati pot fi relevante pentru tine. Din acest motiv, pentru a-ti creste vizibilitatea este necesar sa ai un numar mare de trimiteri externe, acestea sa fie relevante si serios realizate, mentiunile utilizatorilor sa fie constante si pozitive. Astfel, cu cat numarul acestor trimiteri externe este mai mare, cu atat algoritmii Google iti vor rasplati site-ul prin cresterea in pozitie si proeminenta.
SEO: avantaje si beneficii pe termen lung
O buna strategie de marketing se raporteaza la piata si la necesitatile identificate in cadrul acesteia. Comertul online si prezenta in acest mediu sunt de altfel iminente pentru o companie care doreste sa-si creasca vanzarile. Componenta seo in partea de strategie trebuie sa fie asociata cu investitii constante a unor resurse financiare. Colaborarea cu agentiile specializate nu numai ca va va aduce profesionalism dar mai mult decat atat, va va oferi directiile de care aveti nevoie pentru o dezvoltare sistematica.
Daca restul tipurilor de reclame per click implica o vizibilitate de resursele financiare (reclama exista atat timp cat sunt platite costurile), cu ajutorul SEO puteti ajunge la rezultate care vor fi statuate si care ulterior, vor trebui intretinute prin practici standardizate. Mai mult decat atat, cu cat relevanta dumneavoastra in mediul online creste, cu atat pot scadea si costurile reclamelor per click pe care le puteti utiliza suplimentar la demersurile SEO. Totul este despre gestiunea eficienta a timpului si a resurselor cu ajutorul specialistilor.