Comertul online a devenit o realitate inevitabila pentru companiile care isi doresc sa-si creasca vanzarile. Indiferent de domeniul de activitate, detinerea unui website si actualizarea acestuia cu ajutorul seo google reprezinta pasi importanti pentru cresterea progresiva a traficului pe site si, implicit, pentru indexarea corecta a paginilor de catre motoarele de cautare. In fapt, ce isi doreste o companie de la propriul site? Noi consideram ca aspecte elementare precum promovarea si cresterea vanzarilor sunt principalele deziderate pentru care, companiile trebuie sa investeasca constant in procesul de optimizare seo realizat intr-un mod profesionist si in acord cu directiile de lucru statuate in cadrul strategiei de marketing.
Exista astazi numeroase firme pe piata care se ocupa atat de partea de web designer cat si de seo, totul este despre cum clientii aleg aceste companii ce interactioneaza ulterior cu ele. Putem definii seo Google drept un proces in care atat seo on page cat si off page sunt vitale in concretizarea rezultatelor (pozitionarea cat mai aproape de prima cautare dupa cuvinte cheie in cadrul Google). Pentru acele persoane care doresc sa aflam mai multe despre optimizare si rolul pe care il joaca aceasta in promovare, acest articol isi propune sa vina cu o serie de informatii teoretice dar si cu etape esentiale pentru pozitionarea superioara in motoarele de cautare. Totul este despre cum sa cresti si cum sa prioritizezi in cadrul companiei bunele practici de seo etice, care produc rezultate in timp.
Ce este seo google si cum te poate ajuta sa devii mai vizibil
Provenind din termenul „search engine optimization”, seo reprezinta un mod fiabil de a creste vizibilitate prin intermediul unor instrumente specifice care au rolul de a schimba continutul si a-l transforma intr-unul relevant, de a optimiza elemente de natura tehnica (viteza de incarcare a paginilor, creare backlink-uri, fonturi si titluri sugestive, etc.). Principalul deziderat al unei agentii de web design atunci cand optimizeaza un site ce este acela de a impleti armonios identitatea vizuala a acestuia cu asteptarile care provin din piata. In acest sens se realizeaza studii de piata relevante, totul pentru a putea contura „ portretul robot” al clientului si mai ales, o analiza detaliata a competitorilor.
O strategie de marketing eficienta in aceasta zona trebuie sa urmeze calea eticii. Reprezentantii brandurilor trebuie sa inteleaga sistemul seo google, sa implementeze elementele de relevanta si continut original, sa investeasca in servicii profesionale si mai ales, sa obtina recomandari externe prin link-uri de la site-uri care se ocupa cu recenzarea sau recomandarea anumitor produse sau servicii din aria de activitate vizata. Foarte multe structuri de conducere din cadrul opresc colaborarea cu o agentie dupa lansarea in online a site-ului, asteptand rezultate imediate. Acest comportament poate fi unul daunator pentru zona de promovare, oprind etapele de convergenta ale planificarii sistematice pentru optimizare.
Mai multe tipuri de reclame, pe care o alegem?
Un proces de optimizare SEO realizata de catre o agentie specializata implica programarea unor resurse financiare intr-un timp delimitat. Pentru a putea ajunge la rezultate vizibile, ce pot fi monitorizate, o agentie seo realizeaza constant procese de optimizare pentru atragerea de nou trafic. Pe de alta parte, existenta reclamelor Google si a celor din social media creeaza aceeasi ideea de promovare. Simpla diferenta dintre seo si cele enumerate anterior rezida din persistenta platilor si dependenta promovarii de aceasta. Practic, reclamele platite produc vizibilitate doar atunci cand sunt investite resurse financiare, oprirea lor fiind echivalenta cu oprirea promovarii. Avantajul sau in acest context este faptul ca este constant, cu rezultate ce pot fi inregistrate in timp si care nu dispar.
Caracteristicile unui site optimizat
Un prim element pentru un site functional este reprezentat de accesibilitate. Atunci cand doresc sa afle o informatie din mediul online, utilizatorii introduc grila de cautare Google termenii cheie care le filtreaza rezultatele. Studiile efectuate au ajuns la concluzia ca, peste 80 % dintre utilizatori iau in considerare primul rezultat si navigheaza in cadrul acestuia pentru a identifica ceea ce isi doresc. Cu ajutorul unui continut relevant, util si original si tu poti ajunge in prima pozitie! Bineinteles, tot procesul nu se rezuma doar la acest aspect.
Conteaza foarte mult accesibilitatea site-ului si navigare usoara in acesta (arhitectura intuitiva, meniu bine structurat, viteza de incarcare optima), proiectarea design-ului (cromatica, introducerea de elemente de identitatea vizuala, armonizare) si mai ales, credibilitate. Pentru a putea comanda anumite produse sau a contacta reprezentantii companiei, site-ul tau din online trebuie sa respecte protocoalele de securitate si cele GDPR pentru un nivel de securitate ridicat al utilizatorilor.
Practici seo care te duc in top
Algoritmii motoarelor de cautare sunt cei care filtreaza site-urile si le pozitioneaza in functie de relevanta in topul cautarilor. Principalii indicatori care sunt prioritizati de catre acesti algoritmi sunt reprezentati de limbajul de programare utilizat. Cuvintele cheie care se regasesc pe pagini influenteaza relevanta in cautari. Integrarea lor trebuie sa se realizeze intr-un mod armonios, cat mai natural. Din perspectiva elementelor tehnice, arhitectura link-urilor si intuitivitatea site-ului, calitatile imaginilor dar si securitatea, plierea vizualizarii pe alte device-uri sunt doar cateva elemente pe care o agentie specializata le va operationaliza cu ajutorul seo.